به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 
  • مقالات

جستاری بر نمایشنامه های عشایری در ایران /  ریشه دار و ژرف یا اسطوره و آیین
جستاری بر نمایشنامه های عشایری در ایران / ریشه دار و ژرف یا اسطوره و آیین
رضا آشفته:اگر بپذیریم که بخشی از جمعیت ایران در کنار شهرنشینان و روستانشینان، مردمان عشایر و کوچ نشین هستند، اما به همین نسبت که از تعداد آنان در طول تاریخ کاسته شده است انگار در زمینه درام نویسی نیز چندان توجه ویژه ای به این نوع زندگی نشده است.
تئاترشهر از آغاز تا امروز / روایت قلب تپنده تئاتر ایران
تئاترشهر از آغاز تا امروز / روایت قلب تپنده تئاتر ایران
پیمان شیخی : تئاتر کشورمان طی دهه ی چهل با تغییرات بنیادین مواجه بود و ملموس ترین اتفاقی که در آغاز و طی این دهه رخ داد، فاصله گرفتن از تئاتر خصوصی و گام برداشتن به سوی تئاتر دولتی بود.
چرا "تئاتر بقراطی" رواج پیدا کرده است؟ / نمایش‌هایی که ضرری ندارد
چرا "تئاتر بقراطی" رواج پیدا کرده است؟ / نمایش‌هایی که ضرری ندارد
چرا تئاترها، اغلب شان ملال‌آور و بی‌روح اند؟
مقاله ای درباره اقتصادهنر با رویکرد تئاتر مبتنی برشعار امسال رهبرگرانقدر انقلاب/ جایگاه تئاتر درراهبردهای اقتصاد اسلامی و افق چشم‌انداز آن در جامعه امروز
مقاله ای درباره اقتصادهنر با رویکرد تئاتر مبتنی برشعار امسال رهبرگرانقدر انقلاب/ جایگاه تئاتر درراهبردهای اقتصاد اسلامی و افق چشم‌انداز آن در جامعه امروز
علیرضا عاقل زاده:سعی داریم با اشراف بر شرایط اقتصادی کشور و جهان مطالب مورد نیاز اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد اسلامی را جهت روشنگری جامعه تئاتر کشور و اثرات ان در آثار هنری هنرمندان فرهیخته و مردمی را نظاره گر باشیم.
نگاهی به محتوا زدایی درتئاتر / بیگانه سازی معنا درهنرهای نمایشی امروز
نگاهی به محتوا زدایی درتئاتر / بیگانه سازی معنا درهنرهای نمایشی امروز
ساراعابدی فرد :امروزه بشر در اوج جمع گرایی و حضور فعال در اجتماع و جوامع مختلف فرهنگی –هنری و اجتماعی - سیاسی، روز به روز در جهان تنهای خویش فرو می رود.
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل هفتم)/ تئاتر کسری محصول آشنایی دکتر والا و داود رشیدی
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل هفتم)/ تئاتر کسری محصول آشنایی دکتر والا و داود رشیدی
پیمان شیخی:دهه ی چهل شمسی را برای تئاتر ایران می توان دهه ی تحول و تغییر محسوب کرد و این تغییر نه تنها در شکل و شیوه ی اجرای آثار نمایشی مشهود بوده؛ بلکه در ساختار معماری تماشاخانه های نوظهور نیز توجه اهل فن و همچنین مخاطبان تئاتر را به خود جلب می کرد.
تعداد نمایش:
صفحه ۱ از ۲ ۲ بعدی »
کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد