به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 
یادداشت/محمدمهدی بهداروند/ هنر دینی، از شعار تا واقعیت
یادداشت/محمدمهدی بهداروند/ هنر دینی، از شعار تا واقعیت
امام خمینی (ره) نگاه متحجرانه به مقولات و پدیده‌های هنری ندارند که به‌طور کلی آنها را رد و تعطیل کنند؛ بلکه با توجه به دخالت و عنصر زمان و مکان و مقتضیات و مصالح استفاده از این دو وسیله را برای تبلیغ دین بسیار موثر می‌دانند.
یادداشت ارمغان بهدارونددر پی پیوستن تئاتر فجر به «من صدای آب هستم» / جهان را به آب زنده گردانیدیم...
یادداشت ارمغان بهدارونددر پی پیوستن تئاتر فجر به «من صدای آب هستم» / جهان را به آب زنده گردانیدیم...
تئاتر می‌گوید و حتما خواهد گفت که تشنگی هم برای ما و هم‌ برای وجب‌به‌وجب این سرزمین، دندان‌تیز کرده است. حتما خواهد گفت که باید ایثار کنیم تا فردا را به کفران نعمت خویش، زمین‌گیر نکنیم.
یادداشتی بر نمایش «خسوف» تعلیق بین واقعیت و خیال
یادداشتی بر نمایش «خسوف» تعلیق بین واقعیت و خیال
رحمت امینی : «خسوف» با ترکیبی از شیوه‌های نمایش سنتی و مدرن، فضای جادویی در برابر مخاطبان ایجاد می‌کند و همان‌طور که نمایش در واقعیت و توهم غوطه‌ور ‌است، مخاطب نیز در تعلیق بین واقعیت و خیال، نمایش را به پایان می‌رساند.
یادداشتی بر خاستگاه نمایشی فروشنده آرتور میلر، اصغر فرهادی و گاو مشد حسن
یادداشتی بر خاستگاه نمایشی فروشنده آرتور میلر، اصغر فرهادی و گاو مشد حسن
ایران تئاتر - علیرضا قاسم‌خان *: «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی با وام‌گیری و دقت در اجرایی استادانه از نمایش‌های کلاسیک مفاهیم نمادینی چون زندگی تئاتری و نقش هریک از ما در این زندگی را به سینما آورده و ما را در نمایشی در برابر نمایش قرار می‌دهد.
مجید مظفری در ارزیابی جشنواره تئاتر رضوی: ثمره جشنواره پیشرفت فرهنگی و کشف دغدغه هاست
مجید مظفری در ارزیابی جشنواره تئاتر رضوی: ثمره جشنواره پیشرفت فرهنگی و کشف دغدغه هاست
هر جشنواره ای که برگزار می شود منجر به پیشرفت فرهنگی و شناخت مردم می شود. من فکر می کنم آگاهی بخشی از اهداف جشنواره هاست و مهم ترین نشانه رشد فرهنگی جوامع است.
یاداشت ارمغان بهداروند بر نمایش ایوب آقاخانی/ کسوف! شکل دیگری از رفاقت
یاداشت ارمغان بهداروند بر نمایش ایوب آقاخانی/ کسوف! شکل دیگری از رفاقت
ارمغان بهداروند نویسنده و شاعر کشور پس از تماشای نمایش کسوف در یاداشتی که برای ایران تئاتر نوشت از درد جنگ و مرزهای درهم تنیده انسان امروز گفت
یادداشت علیرضا قاسم خان بر مجلس ضربت زدن ؛ خدایش رحمت کناد کسی را که با شنیدن هر حکمتی آگاه و آگاه تر شود
یادداشت علیرضا قاسم خان بر مجلس ضربت زدن ؛ خدایش رحمت کناد کسی را که با شنیدن هر حکمتی آگاه و آگاه تر شود
من – من کجا هستم ؟ حقیقت من کجاست ؟ شما – مرا از من گرفتید . شاه مردان و شیر خدا گفتید ! در شهر علمم خواندید و از آن به درون نرفتید شما با من چه کردید ؟ ( از متن نمایش نامه )
پیشواز سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر ؛ تحویل سال تئاتر
پیشواز سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر ؛ تحویل سال تئاتر
مسئله این بود که امسال «سال تئاتر» بود و باید بیش‌تر از آن‌که از سقف و در و دیوار و نور و صندلی نگران باشیم، نگران تئاتر باشیم و این که تئاتری‌ها شوق تولید و اجرای آثاری را داشته باشند که در خاطره‌ی صندلی‌نشین‌های مشتاق تئاتر که عابران مهربان سالن‌های کوچک و بزرگ تئاتر هستند، باقی بماند. مسئله این بود که امسال، «سال تئاتر» بود و باید با سلامی صمیمانه به همه‌ی تئاتری‌ها، دره‌ی عمیق نبودن‌شان را یادآوری می‌کردیم. نباید تئاتر به نبودن و ندیدن کسی اندوهگین می‌شد که همه‌ی این سال‌ها به شنیدن نام‌های نازنینی گفته بودیم: «غایب» و غمگین شده بودیم.
پیرامون طرح پوستر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر/به ساعت تئاتر
پیرامون طرح پوستر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر/به ساعت تئاتر
اعتقاد به این که تئاتر در هر کجا و به هر شکل، رستگاری انسان را آرزومند است، می‌‌تواند بن‌‌مایه‌ی طرح پوستر سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر باشد. اصالت‌بخشی به «مخاطب تئاتر»، تمرکز بر هویت «تئاتر شهر» به عنوان پایتخت تئاتر، برجسته‌‌سازی آرمان «با هم بودن و برای هم بودن» که با استفاده از معماری ستون‌های تئاتر شهر ممکن شده است،‌‌ از مهم‌ترین مولفه‌‌های بصری این طرح هستند.
یادداشت ”عطاءالله کوپال” درباره داوری آثار بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر
یادداشت ”عطاءالله کوپال” درباره داوری آثار بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر
هیئت داوران بخش "مسابقه نمایشنامه نویسی"سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، متشکل از دکتر عطاءالله کوپال، کامران سپهران و عبدالحی شماسی، طی روزهای گذشته پنج متن نمایشی را به عنوان آثار برگزیده این بخش معرفی کردند.
کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد