به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 
تئاترشهر از آغاز تا امروز / روایت قلب تپنده تئاتر ایران
تئاترشهر از آغاز تا امروز / روایت قلب تپنده تئاتر ایران
پیمان شیخی : تئاتر کشورمان طی دهه ی چهل با تغییرات بنیادین مواجه بود و ملموس ترین اتفاقی که در آغاز و طی این دهه رخ داد، فاصله گرفتن از تئاتر خصوصی و گام برداشتن به سوی تئاتر دولتی بود.
چرا "تئاتر بقراطی" رواج پیدا کرده است؟ / نمایش‌هایی که ضرری ندارد
چرا "تئاتر بقراطی" رواج پیدا کرده است؟ / نمایش‌هایی که ضرری ندارد
چرا تئاترها، اغلب شان ملال‌آور و بی‌روح اند؟
مقاله ای درباره اقتصادهنر با رویکرد تئاتر مبتنی برشعار امسال رهبرگرانقدر انقلاب/ جایگاه تئاتر درراهبردهای اقتصاد اسلامی و افق چشم‌انداز آن در جامعه امروز
مقاله ای درباره اقتصادهنر با رویکرد تئاتر مبتنی برشعار امسال رهبرگرانقدر انقلاب/ جایگاه تئاتر درراهبردهای اقتصاد اسلامی و افق چشم‌انداز آن در جامعه امروز
علیرضا عاقل زاده:سعی داریم با اشراف بر شرایط اقتصادی کشور و جهان مطالب مورد نیاز اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد اسلامی را جهت روشنگری جامعه تئاتر کشور و اثرات ان در آثار هنری هنرمندان فرهیخته و مردمی را نظاره گر باشیم.
نگاهی به محتوا زدایی درتئاتر / بیگانه سازی معنا درهنرهای نمایشی امروز
نگاهی به محتوا زدایی درتئاتر / بیگانه سازی معنا درهنرهای نمایشی امروز
ساراعابدی فرد :امروزه بشر در اوج جمع گرایی و حضور فعال در اجتماع و جوامع مختلف فرهنگی –هنری و اجتماعی - سیاسی، روز به روز در جهان تنهای خویش فرو می رود.
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل هفتم)/ تئاتر کسری محصول آشنایی دکتر والا و داود رشیدی
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل هفتم)/ تئاتر کسری محصول آشنایی دکتر والا و داود رشیدی
پیمان شیخی:دهه ی چهل شمسی را برای تئاتر ایران می توان دهه ی تحول و تغییر محسوب کرد و این تغییر نه تنها در شکل و شیوه ی اجرای آثار نمایشی مشهود بوده؛ بلکه در ساختار معماری تماشاخانه های نوظهور نیز توجه اهل فن و همچنین مخاطبان تئاتر را به خود جلب می کرد.
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل ششم) / تئاتر فردوسی دومین گام تئاتر مدرن ایران
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل ششم) / تئاتر فردوسی دومین گام تئاتر مدرن ایران
پیمان شیخی: تئاتر فردوسی یکی از با اهمیت ترین تماشاخانه های دهه بیست کشورمان است که بی اغراق انتخاب چنین نامی برای یک تماشاخانه می تواند معرف آثار نمایشی آن بوده و گویای خط مشی هنرمندان فعال در آن تماشاخانه.
تکیه‌ی دولت عظیم ترین و مردمی ترین تماشاخانه ی ایران(فصل پنجم) /  از دیروز تا امروز تکیه دولت
تکیه‌ی دولت عظیم ترین و مردمی ترین تماشاخانه ی ایران(فصل پنجم) / از دیروز تا امروز تکیه دولت
ایران تئاتر - پیمان شیخی:شهر طهران به واسطه ی پایتختی ایران زمین که از زمان آغا محمد خان قاجار آغاز شد، شاهد اتفاقات هنری شاخص و ماندگاری بوده که به جرات می توان از تکیه دولت بعنوان شاخص ترین اتفاق و بنای مربوط به هنر نمایش یاد کرد.
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل چهارم) / تئاتر سعدی، تماشاخانه ای باشکوه، تاثیرگذار که خاکستر شد
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل چهارم) / تئاتر سعدی، تماشاخانه ای باشکوه، تاثیرگذار که خاکستر شد
ایران تئاتر - پیمان شیخی:تهران طی دهه ی بیست شاهد ظهور تماشاخانه های متعددی با شکل و شمایل اروپایی و مدرن شد که این نشان دهنده ی آشنایی هنرمندان کشورمان با تئاتر روز دنیا و البته موفق بودن ایشان در آشنایی و جلب توجه عموم مردم نسبت به هنر تئاتر است.
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل سوم) / جامعه باربد نخستین آکادمی و دانشگاه خصوصی تئاتر ایران
کهن ترین تئاتر های تهران (فصل سوم) / جامعه باربد نخستین آکادمی و دانشگاه خصوصی تئاتر ایران
پیمان شیخی:خیابان لاله زار یکی از تاثیرگذارترین خیابانهای شهر تهران در تاریخ تئاتر است که در زمان ناصرالدین شاه قاجار به وجود آمد.
به بهانه اجرای نمایش عروسکی «ملاقات با گودو» /  ساموئل بکت: من نمی‌دانم گودو کیست
به بهانه اجرای نمایش عروسکی «ملاقات با گودو» / ساموئل بکت: من نمی‌دانم گودو کیست
اجرای نمایش عروسکی «ملاقات با گودو» در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک بهانه ای شد تا یک بار دیگر در میان نوشته های ساموئل بکت نظری بیاندازیم که در این مرور نامه این نویسنده شهیر تئاتر به میشل پولاک درباره نمایشنامه در انتظار گودو بی ارتباط با اجرای این نمایش و شخصیت گودو نبود. پس از موفقیت «در انتظار گودو» که نقطه عطفی تعیین کننده در زندگی ساموئل بکت، نویسنده‌‌ ایرلندی، به‌شمار می‌آید، نامه‌های او از متونی پیچیده به نوشته‌هایی مستقیم و آگاهی دهنده تغییر ماهیت می‌دهند.
کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد